Zdrowe słodycze – jaką przekąskę przygotować dziecku

Czy zdrowe słodycze istnieją? Okazuje się, że tak. Dietetycy informują, że jest to zupełnie możliwe. Pomimo panujących przekonań, iż same słodycze powodują nadwagę, psują zęby i odbierają apetyt, tak naprawdę okazuje się, że istnieją słodkie i pożywne przekąski, które są po prostu zdrowe. Jakie słodkości przygotować dziecku? Podpowiadamy w artykule!

Świeże owoce – zdrowe słodycze pełne witamin

Świeże owoce przez specjalistów ds. zdrowego odżywiania nazywane są naturalnymi słodyczami. Potwierdzeń daleko szukać nie trzeba – winogrona, czy banany są równie słodkie co cukierki i żelki. Niemniej jednak prawdziwe owoce są bogatym źródłem witaminy C, która odpowiedzialna jest za wzmacnianie odporności – akurat jesienno-zimowy okres w pełni, dlatego też drogie mamy nie wahajcie się ich wykorzystywać jako naturalnej broni w walce z zarazkami. Obok witaminy C, plasuje się również obecność beta-karotenu, błonnika, minerałów i flawonoidów.

Opcji zaserwowania świeżych owoców jest nieskończenie wiele – sałatka owocowa, sorbet, mus, składnik koktajlu mlecznego czy dodatek do jogurtu naturalnego to prosty sposób na przygotowanie szybkiej, aczkolwiek bardzo pożywnej przekąski. Takie zdrowe słodycze lubimy najbardziej!

Suszone owoce

Obok świeżych wypadają naprawdę promiennie – wiśnie, rodzynki, daktyle czy żurawina pod postacią suszonych owoców fantastycznie komponują się z jogurtem naturalnym, czy płatkami śniadaniowymi (tylko pełnoziarnistymi płatkami zbożowymi). Same suszone winogrona to bogate źródło błonnika, żelaza, potasu, cynku i magnezu oraz witamin z grupy B, witaminy C i E. Nawet jeśli nie masz pomysłu na wymyślną przekąskę po obiedzie, wykorzystaj ich mieszanki – postawione na stoliczku, przy którym Twoja pociecha bawi się, chętnie wyeliminują niezdrowe desery.

Pełnoziarniste płatki zbożowe

To kolejna przekąska, tym razem chrupiąca, którą dzieci lubią jeść pomiędzy pełnowartościowymi posiłkami. Możesz zabrać je ze sobą na spacer do parku czy wyprawę na plac zabaw. Niemniej jednak pełnoziarniste płatki zbożowe z prawdziwego zdarzenia nie są słodkim deserem. W związku z tym warto samemu przygotować np. płatki typu granola, które już do kanonu zdrowych i słodkich przekąsek się zaliczają.

Jak wykonać te zdrowe słodycze? Przepis jest bardzo prosty! Do miski z płatkami owsianymi i żytnimi, dosyp posiekane orzechy włoskie i słonecznik. Następnie dodaj do nich miód oraz masło klarowane. Dokładnie wymieszaj. Po uzyskaniu jednolitej konsystencji, wstaw masę do piekarnika. Po lekkim podpieczeniu i jej ostygnięciu pokrusz masę na mniejsze kawałki, które następnie schowasz do pudełka z zamknięciem (powietrze, które dostałoby się do środka, spowodowałoby, iż tego typu płatki straciłyby swoją chrupkość).

Domowe specjały

Zdrowe słodycze to również domowe wypieki. Jednymi z najpopularniejszych przekąsek, które cieszą się popularnością, zarówno wśród maluszków, jak i ich mam, są ciasteczka owsiane. Wykonane jedynie z mąki owsianej, płatków owsianych, żółtek i masła klarowanego są szybkim sposobem na pożywny i słodki deser. Ciasteczka są bogatym źródłem węglowodanów złożonych, które odpowiedzialne są za dostarczenie dziecku dobrej energii, starczającej na dzień pełen wrażeń.

Zdrowe słodycze faktycznie mogą być zdrowe. Przygotowane z najbardziej podstawowych produktów spożywczych, są w stanie uraczyć dziecięce podniebienia.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge